حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی شامگاه پنجشنبه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۲ ه.ش در یادواره سرداران شهید «زال و نجف یوسف‌پور» و شهدای بخش «ناغان» شهرستان «کیار» در مسجد جامع شهر ناغان، افزود: باید در این مجالس، خود را برای بهره‌گیری از عطر شهادت آماده کنیم.

وی شهدا را در تعالی روح، تربیت و تزکیه جان انسان‌ها مؤثر دانست و افزود: در این میدان باید با بال عشق پرواز کرد زیرا شهید از چند میدان عبور کرده تا به میدان شهادت رسیده است.

وی تقوا، ایمان، هجرت، جهاد و شهادت را از میدان‌های شهدا اعلام و تصریح کرد: شهدا اگر به میدان عالی ایمان نمی‌رسیدند قدرت پرواز پیدا نمی کردند، آنها از درون خود هجرت کردند تا از تاریکی‌ به روشنایی، از بی‌عدالتی به عدالت، از منطقه شیطانی و نفسانی به رحمانی و خدایی و از گناه به ثواب برسند.

تقوی یادآور شد: شهید هنگام رسیدن به میدان هجرت از تمامی پُست‌ها، مقام‌ها و امور دنیوی فاصله می‌گیرد و با باز کردن بندها خود را آزاد می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدا در منزل دوم (هجرت) خود را آزاد کرده‌اند، گفت: برای رسیدن به موفقیت باید به این آزادی دست یافت، در همین راستا مردم با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی خود را از درون آزاد کردند تا از امام خمینی (ره) حمایت و نظام اسلامی را مستقر کنند.

وی گفت: شهدا به ایمان کامل و آزادی از درون رسیدند و پا بر روی نفس گذاشتند تا از کشور، ناموس، حیثیت و ارزش‌های دینی دفاع کنند.

تقوی به باز شدن یکی از درهای بهشت در میدان جهاد اشاره و تاکید کرد: شهدا بعد از هجرت به میدان جهاد رسیدند و بعد از آن با عبور از میدان‌های مین و کانال‌های مخوف وارد میدان شهادت شدند.

وی دفاع از آرمان‌های شهدا را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: دشمن نمی‌تواند به جمهوری اسلامی حمله کند و قدرت هدف‌گیری مراکز حساس در ایران را ندارد.

مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت تصریح کرد: بسیاری از مشکلات مانند تامین مسکن و اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی معلمان در ۱۲ سال گذشته اجرا نشده و در دولت سیزدهم انباشته شده است.

تقوی با اشاره به مشکلات ناشی از تورم، یادآور شد: در بورس اقداماتی انجام شده که در حال رسیدن به نتیجه مطلوب است.

معلم شهید نجف یوسف‌پور هنگام شهادت مدیرکل آموزش و پرورش کردستان و برادرش شهید زال یوسف‌پور فرمانده گردان امام سجاد (ع) در عملیات بیت‌المقدس بود.
شهید نجف یوسف‌پور یکم مردادماه ۱۳۲۷ در ناغان شهرستان کیار متولد و ۲۸ تیرماه ۱۳۶۰ هنگام درگیری مسلحانه با گروهک‌های ضدانقلاب در دیواندره بر اثر اصابت ترکش شهید شد.
ناغان در ۸۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.