حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری «تهران نیوز»، اظهار کرد: در حالی آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی به به عنوان یک قدرت نظامی یاد می‌کردند که در جریان عملیات طوفان الاقصی همگان دیدند این رژیم پوشالی ضعیف‌تر از آن است که به نظر می رسد.

وی بیان کرد: با شروع طوفان الاقصی و طی ۲۴ ساعت توان این رژیم چنان از هم پاشید که اگر حمایت‌های تسلیحاتی، مستشاری و برنامه‌ریزی‌های نظامی غرب، آمریکا و انگلیس نبود، صهیونیست‌ها که مدعی چهارمین قدرت نظامی دنیا  بودند، توسط نیروهای حماس و جهاد اسلامی در هم می‌شکستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا و غرب رژیم جعلی صهیونیستی را برای حفظ منافع نامشروع خود در منطقه ایجاد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: روزگاری صهیونیست‌ها حتی حاضر نبودند از کلمه فلسطین استفاده کنند و مدعی حذف آن بودند، اما امروز آن‌ها می‌خواهد با فرزندان فلسطین گفتگو کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی شکست خورده و به اهداف خود دست نیافته است، افزود: آنها با ۱۴ لشکر به منطقه کوچک غزه حمله کردند، اما پس از گذشت چند ماه همچنان با ایستادگی مجاهدان پرنشاط و جمعیت مؤمن غزه دفاع از سرزمینشان روبرو شده و پیروزی به دست نیاورده‌اند و البته که کشتار زنان و کودکان و حمله به بیمارستان‌ها و مساجد پیروزی محسوب نمی‌شود.

وی به انزجار جهانی از جنایات ددمنشانه رژیم نامشروع صهیونیستی و اعتراض مردم علیه پشتیبانی برخی دولت‌ها از این رژیم پوشالی در حمله به فلسطینیان اشاره و تصریح کرد: جنایات صهیونیست‌ها قابل شمارش نیست، آنان در جنایت اخیر خود با حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران، تعدادی از فرزندان رشید کشورمان را به شهادت رساندند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه این جنایتگری و وحشی‌گری‌ها زمینه را فراهم کرده تا امروز و در راهپیمایی روز جهانی قدس، فریادمان را با صدای بلندتری علیه اشغالگری، کشتار، محاصره مردم و نسل‌کُشی این رژیم هیتلرگونه سر دهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی از روز قدس به عنوان روز روشنگری جهانی نسبت به جنایات رژیم دست‌نشانده آمریکا و انگلیس، روز بیان مظلومیت مردم بی‌گناه فلسطین و روز بصیرت و مبارزه علیه ظلم یاد کرد.

وی اظهار کرد: روز قدس، روز فریاد این موضوع است که نظام‌های بین‌المللی مانند شورای امنیت و سازمان ملل کارایی خود را از دست داده‌اند و باید طرحی نو برای اداره جهان و امنیت جهانی طرح‌ریزی شود، همچنان که می‌بینیم یک رژیم غاصب و سرکش به قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی پایبند نبوده و مصوبات سازمان‌های بین‌المللی را به سخره گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: روز قدس، روز اعلام انزجار و سر دادن شعار علیه آمریکا و کشورهای غربی است که دم از تمدن و حقوق بشر می‌زنند، اما خود پشتیبان صهیونیست‌ها و جنایتگری آن‌ها هستند.