حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی نماینده مشاور روحانیت رییس جمهور، در همایش جهاد تبیین تبریز در محل مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر، اظهار داشت: شخصیت‌های بزرگی در منطقه تبریز و آذربایجان همانند ستاره‌ای فروزان درخشیدند.

وی با تأکید بر اینکه آذربایجان همواره در تحولات نقش ایفا کرده، افزود: در روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی حضور سرداران، دلاوران و رزمندگان خطه آذربایجان را در منطقه‌های نبرد علیه دشمن شاهد بودیم و در فتنه ۸۸، تبریز سابقه جلوداری خود را حفظ کرد و یک روز قبل از مردم ایران در ۸ دی حرکت خود علیه فتنه‌گران را آغاز کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، در ادامه در رابطه با لزوم جهاد تبیین، گفت: هر حرکتی که در جهت خنثی سازی طرح‌های دشمن انجام بگیرد، جهاد نامیده می‌شود، یعنی تلاش و کوششی که هدف گیری شود و اهداف دشمن در تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی خنثی کند.

وی تصریح کرد: ما اگر عاشورا را داریم از برکت جهاد تبیین عاشورا بوده و اگر تبیین‌گری اسرای کربلا نبود، ما الان کربلا را نداشتیم.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی خاطرنشان کرد: هر انقلابی از یک مایه فکری برخوردار بوده و مایه فکری انقلاب اسلامی، عاشورا است، شهدا رسالت خودشان را انجام دادند و بعد از آنها وظیفه داریم خون آنان را تفسیر کنیم.

وی با بیان اینکه خواص در میدان جهاد تبیین وظیفه سنگینی دارند، اظهار داشت: خواص باید وظیفه خود را به خوبی انجام داده و بر اثر خدماتی که از نظام گرفته و سر سفره انقلاب نشستند، جهاد تبیین کنند و اگر بر عکس آن عمل کنند جز خائنین می‌شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هدف دشمن در اغتشاشات اخیر اصل نظام و رهبری بوده و در این رابطه افراد خاص کوتاهی کردند، یادآور شد: در اغتشاشات اخیر برخی افراد بازداشت شده در بازجویی اعلام کردند، مشکل اقتصادی نداشتند.

وی ضمن تأکید بر ساماندهی مخاطب محور در جهاد تبیین، یادآور شد: دشمن در اغتشاشات اخیر نوجوانان را هدف قرار گرفته بودند و روسری‌ها را از سر دختران برداشتند و علیه رهبری و نظام شعار دادند.