به گزارش شبکه خبری تهران‌نیوز، قدیمی‌ترها به یاد دارند که اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به‌خصوص دهه ۱۳۶۰ کشور از کمبود امنیت رنج می‌برد و آمریکا با پشتیبانی غرب، رژیم صهیونیستی و منافقین از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می‌کرد.

بر این اساس، بمب‌گذاری منافقین و نوکران آمریکا و غرب در شهرهای مختلف از جمله پایتخت منجر به شهادت تعداد زیادی از مقامات بلندمرتبه و مردم عادی شد، یکی از این اتفاقات تلخ در مسجد ابوذر تهران رخ داد و منافقین کوردل به زعم خود برای حذف فیزیکی مقام معظم رهبری و شهادت ایشان اقدام به بمب‌گذاری در قالب ضبط صوت کردند.

ابتدا مقرر می‌شود مقام معظم رهبری با هماهنگی حزب جمهوری اسلامی ۳۱ خرداد ماه ۱۳۶۰ برای سخنرانی به مسجد ابوذر تشریف ببرند، ۳۱ خرداد ماه بود و خیل عظیمی مردمی منتظر تشریف‌فرمایی رهبر معظم انقلاب اسلامی که آن زمان نماینده امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع بودند، آیت‌الله خامنه‌ای که از جبهه‌ها برگشته و خدمت امام رسیده بودند، بعد از دیدار، طبق برنامه‌ شنبه‌ها عازم یکی از مساجد جنوب‌شهر برای سخنرانی بودند.

خبر رسید که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با توجه به حساسیت موضوع طرح دوفوریت ارزیابی کفایت سیاسی بنی‌صدر، رئیس‌جمهور وقت به مجلس رفته بود و ماجرا گذشت تا اینکه فردای آن روز روزنامه جمهوری اسلامی اعلام کرد ایشان هفته آینده برای سخنرانی به مسجد ابوذر می‌روند.

ششمین روز از تیر ماه سال ۱۳۶۰ بود و مسجد جامع ابوذر مملو از جمعیت برای شنیدن بیانات تبیینی و سراسر ارزشی برای حفظ اصول و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایشان یک ساعت پیش از نماز از درب بزرگ وارد مسجد ابوذر شدند و پس از اقامه نماز ظهر، بین دو نماز ایستاده به سخنرانی تبیین پرداختند.

در زمانی که شایعات و دروغ میان مردم اوج گرفته و پخش شده بود، مقام معظم رهبری بر اساس رسالت‌شان در مساجد استان تهران به مقابله با شایعات می‌پرداختند که امروز از آن به عنوان «جهاد تبیین» نام می‌برند، بنابراین ایشان از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به جهاد تبیین می‌پرداختند، هرچند آن زمان این موضوع خیلی مرسوم نبود.

بعد از ترور نافرجام مقام معظم رهبری از سوی منافقین کوردل خداوند متعال با امداد غیبی خواست که سایه ایشان همچنان بر سر مردم و مسئولان مستدام بماند.

اکنون که در هفته حقوق بشر آمریکایی (حقوق بشری مملو از ظلم، جنایت، نسل‌کُشی و حمایت از تروریسم و داعش) قرار داریم، خبرنگار شبکه خبری تهران‌نیوز لازم دید سالروز ترور نافرجام مقام معظم رهبری در تاریخ ۶ تیر ماه و ضرورت جهاد تبیین از منظر ایشان را با حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی به گفتگو بگذارد.

لزوم بیان مشکلات و ارائه راهکار با فریضه «جهاد تبیین»

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سخنرانی‌های انقلابی مقام معظم رهبری بستری را مهیا کرد تا به نوعی جهاد تبیین از آن دوره شکل بگیرد، اظهار کرد: وقتی پیامبران و ائمه اطهار علیهم‌السلام مردم را دعوت به توحید، پرهیز از شرک، ظلم، بی‌عدالتی و ناپاکی می‌کنند، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با سخنرانی تبیین در مسیر حرکت انبیا قرار داشتند.

تقوی تصریح کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است که در بیاناتشان عنوان جهاد تبیین را به کار می‌برند و این عنوان از همان دوران دهه ۶۰ مطرح بود، چرا که در آن زمان دروغ و شایعاتی از سوی دشمنان و منافقین در داخل پخش شده بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی در صدد مقابله با این شایعات به سخنرانی و تبیین می‌پرداختند.

وی ادامه داد: فعالان حوزوی و دانشگاهی باید با تبعیت از مقام معظم رهبری در راستای جهاد تبیین گام بردارند، چراکه در شرایط فعلی رسانه‌ها، فضای مجازی و دستگاه‌های فرستنده و گیرنده در دنیا با تبلیغاتشان به افکار مردم جهان سمت و سو می‌دهند و بسیاری از دروغ‌پردازی‌ها و شایعات از طریق دشمنان به‌خصوص آمریکا و حامیانش به دنیا مخابره می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جهاد تبیین به نوعی خنثی‌کننده تبلیغات دشمنان است، سیاه‌دلانی که تلاش می‌کنند مردم را از مسیر انقلاب اسلامی جدا کنند، کور خوانده‌اند، چرا که این انقلاب با هدایت و راهنمایی‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به وجود آمده است.

تقوی تبیین کرد: معنای جهاد تبیین این نیست که تنها دستاوردها و موفقیت‌ها بیان شود (که البته این هست)، بلکه جهاد تبیین به معنای آن است که مشکلات را نیز بیان کرده و به ارائه راهکار بپردازیم، بنابراین یکی از رسالت‌های فعالان حوزه جهاد تبیین آن است که مردم را با مشکلات ایجاد شده توسط دشمن آگاه کنند و مردم را در صحنه نگه دارند.

وی تشریح کرد: مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد ماه سال جاری در مرقد مطهر امام خمینی(ره) به نکته بسیار مهمی اشاره کردند که عبارت بود از «امید» و «ایمان»، بنابراین در جهاد تبیین باید به مسائلی تکیه کنیم که امیدبخش بوده و دشمن را ناامید کند، چرا که دشمن به صورت دائم و با برنامه بر ناامیدی در جامعه می‌دمد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم با امید در صحنه حضور دارند، ادامه داد: «امید» و «ایمان» گزاره‌هایی هستند که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شدند، بنابراین جهاد تبیین ضرورت امروزی جامعه است، همانطور که در دهه ۶۰ مقام معظم رهبری از این گزاره برای مقابله با شایعات و دروغ‌پراکنی دشمنان و منافقین استفاده کردند و در این مسیر به مقام جانبازی نایل آمدند.

تقوی افزود: دشمنان با فضاسازی در رسانه‌ها قصد دارد با اخبار دروغ، شایعه‌پراکنی، تهمت و ایجاد بدبینی در مردم، آنان را از «امید» و «ایمان» دور نگه دارد، بنابراین پادزهر دروغ و شایعه‌پراکنی دشمن، جهاد تبیین است و باید دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامی را پررنگ‌تر جلوه کنیم.

«امید» و «ایمان» مردم را در صحنه نگه داشته است

وی تأکید کرد: مردم ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مقابل دشمنان ایستاده‌ و خم به ابرو نیاورده‌اند، بنابراین «امید» و «ایمان» مردم را در صحنه نگه داشته و تمامی توطئه دشمنان خنثی شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی چیزی جز ظلم، اشغال، تروریسم‌پروری، حمایت از گروهک‌های تروریستی مانند منافقین و داعش نیست، بیان کرد: آمریکا حقوق بشر را روی سر عالم علم کرده، البته در فرهنگ استعماری و استکباری حقوق بشر تعریف خاصی دارد که آن حمایت از تروریسم است.

تقوی ادامه داد: آمریکایی‌ها هر آنچه به سودشان باشد به‌ عنوان حقوق بشر از آن استفاده می‌کنند، اما جایی که به ضررشان باشد حقوق بشر را فراموش می‌کنند، ریختن بمب روی سر مردم مظلوم یمن، تخریب مدارس و خانه‌ها، تکه‌تکه کردن دانش‌آموزان یک دستگاه اتوبوس با موشک، ریختن بمب بر مسجدی که مراسم ختم و فاتحه‌خوانی بود، تحریم دارویی و غذایی مردم یمن و مرگ هزاران نفر از مردم دیگر کشورها به‌دلیل سوءتغذیه و گرسنگی تنها نمونه‌هایی از حقوق بشر آمریکایی است!

وی یادآور شد: آمریکایی‌ها همچنین بسیاری از مراکز تولیدی و صنعتی مردم یمن را شخم زدند و صدای یک نفر از حامیان آمریکا که دم از حقوق بشر می‌زنند، درنیامد! اینگونه نیست که در جنگ بمب بر روی زنان و کودکان ریخته شود، اما آمریکایی‌ها که چنین حرف‌هایی را نمی‌فهمند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حقوق بشر امروز ابزار سیاسی برای جنایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب در دنیا شده، همچنین تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا بیشترین جنایت را در دنیا مرتکب می‌شود و دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی و چهره‌های برجسته لبنانی، سوری و عراقی را به شهادت رساندند، آیا این حقوق آمریکایی است؟

تقوی آمریکا را تروریست‌پرور و بزرگ‌ترین حامی تروریسم خواند و افزود: گروهک تروریستی داعش با حمایت آمریکا به وجود آمد و سازمان جاسوسی آمریکا این گروهک تروریستی را سازماندهی کرد و آموزش‌های لازم را به اعضای گروهک تروریستی داعش ارائه کرد.

وی مطرح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان در حال ترور مردم و مسئولان ایران اسلامی هستند و بیش از ۱۷ هزار شهید ترور داریم، همان تروریست‌هایی که امروز در کشور آلبانی ساکن شده‌اند، در حالی که جنایتکار هستند و شیوه استکبار و در رأس آن آمریکا آن است که از گروهک‌های تروریستی نهایت استفاده را می‌برد و وقتی تاریخ مصرف‌شان تمام شد مانند کُهنه کثیف دور می‌اندازند.

این نماینده مجلس گفت: در آستانه شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای او هستیم و همچنین ۶ تیر ماه سالروز ترور نافرجام مقام معظم رهبری به دست منافقین کوردل است، اما اراده خداوند بر این بود که این عطیه الهی را همچنان برای مردم ایران نگه داشت تا بعد از امام راحل به رهبری مردم بپردازند.