حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی در نشست با مسئولان دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان بوشهر به بررسی برنامه‌‌های فرهنگی و نقش دانشگاه‌ها و مدارس در عرصه فرهنگ عمومی پرداخت و اظهار‌ داشت: یکی از عوامل مهم در تحقق اهداف دشمنان در جامعه، نفوذ در برنامه‌های تربیتی و فرهنگی قشر دانش‌آموز و دانشجو است.

سید رضا تقوی جهاد تبیین

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، نظام تربیتی و آموزشی را یک زنجیره به هم پیوسته دانست و تصریح کرد: دانش و آموختن علم بدون توجه به معرفت و فرهنگ دینی اثرگذاری ندارد.

وی تربیت خانوادگی دانش‌آموزان و دانشجویان در عرصه فرهنگ عمومی جامعه را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در جامعه، فرهنگ عمومی شامل پوشش، شهرسازی، معماری، نماد و نشانه‌های سنتی جامعه است که تغییر در این عوامل نشان از اثرگذاری جوامع دیگر در آحاد جامعه است.

تقوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها پیشرفت قابل توجهی کرده است تصریح کرد: این پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها سبب نگرانی و عصبانی دشمنان شده است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، پیشرفت در امور دفاعی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: نظام اسلامی ایران در حوزه دفاعی به ابرقدرت در جهان تبدیل شده است و هیچ کشوری توان تعرض به این کشور ندارد.

وی قدرت در علوم انرژی هسته‌ای، پزشکی، علم و فناوری را از دیگر موفقیت‌های دانشمندان ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: موفقیت و پیشرفت ایران اسلامی روزافزون شده و دشمن برای جلوگیری از این پیشرفت‌ها، جنگ ترکیبی و شناختی راه انداخته است.

سید رضا تقوی جهاد تبیین

تقوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران 43 سال با مستکبران در حال نبرد و جنگ است گفت: رزمندگان ایران اسلامی و استان بوشهر با حماسه‌آفرینی بارها شکست سنگینی به آمریکا تحمیل کرده‌اند که نشان از قدرت بالا و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، با تأکید بر نقش تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه در خنثی شدن اهداف و دسیسه دشمنان تصریح کرد: معلم و استاد در مدرسه و دانشگاه در تربیت اسلامی دانش‌آموزان و دانشجویان جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی توجه به تقویت تربیت اسلامی و فرهنگ دینی در جامعه آموزشی را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: باید به فرهنگ دینی در مدارس و دانشگاه‌ها توجه ویژه کرد و در این عرصه آموزگار و استاد نقش ارزنده دارد.