قدرت ایمان و غیرت نسل جدید فلسطین و جوانانی که تازه روی کار آمده‌اند، بسیار بالاست؛ آنها نشان داده‌اند در جایی که قدم به قدم آن جاسوس اسرائیلی حضور دارد.

 حجت الاسلام سیدرضا تقوی

حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی در مصاحبه با خبرنگار گروه سیاسی همشهری آنلاین: حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه ضربات بسیار سنگینی را بر این رژیم تحمیل کرده است. اهمیت این شکست بیش از هر چیز فروریختن هیمنه رژیم صهیونیستی و افسانه غلبه‌ناپذیری آن بوده است. آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی طی دهه‌ها این موضوع را تبلیغ کرده بودند که رژیم صهیونیستی شکست‌ناپذیر است و قدرت برتر منطقه است. بر این مسئله آنچنان در بوق‌های تبلیغاتی آمریکا و غرب دمیده شده بود که یک جنگ روانی سنگین در منطقه خاورمیانه ایجاد شده بود.

شجاعت فرزندان فلسطین همه سرمایه‌ای را که سال‌ها به رژیم صهیونیستی تزریق کرده بودند و انباشته بودند، در چند ساعت به هم ریخت و به آتش کشید. این تعبیر سخن چند سال پیش سیدحسن نصرالله است که می‌گفت رژیم صهیونیستی سست‌تر از خانه عنکبوت است. بسیاری این حرف را تبلیغات می‌دانستند، ولی مقاومت نشان داد که رژیم صهیونیستی در چه درجه ضعفی قرار دارد.
غربی‌ها نیز به این باور رسیده‌اند که قدرت رژیم صهیونیستی خیالی بوده است و به همین علت نیز جو بایدن و سران آلمان، فرانسه و انگلیس به‌دنبال جمع کردن موضوع در سرزمین‌های اشغالی برآمدند. قدرت ایمان و غیرت نسل جدید فلسطین و جوانانی که تازه روی کار آمده‌اند، بسیار بالاست؛ آنها نشان داده‌اند در جایی که قدم به قدم آن جاسوس اسرائیلی حضور دارد، می‌توانند طراحی عملیات کنند، تونل و سنگر بسازند و مجهز به سلاح‌هایی شوند که رژیم صهیونیستی از آنها باخبر نمی‌شود.

کار مجاهدین فلسطینی شاخه‌ای از نیروی مقاومت در منطقه است. رژیم صهیونیستی باید بداند حماس و جهاداسلامی در قالب نیروی مقاومت فعالیت می‌کنند و آثار مجاهدت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در قدرت این مقاومت هویداست. سردار سلیمانی به‌خوبی اندیشه مقاومت مورد تأکید رهبر معظم انقلاب را در منطقه و در صحنه عمل پایه‌گذاری کرد.
امروز شاخه مقاومت در فلسطین نسل جدید این سرزمین را به میدان آورده است و این نسل به‌سادگی از کنار مسئله فلسطین نخواهد گذشت. جهان غرب هم باید آگاه به این موضوع باشد که فلسطینی‌ها از میراث تاریخی و فرهنگی خودشان نمی‌گذرند.

مردم غزه در این مدت شهدای بسیاری تقدیم مقاومت کردند و برخی خانواده‌ها 20‌تا30 نفر از اعضای خودشان را در بمباران‌های صهیونیست‌ها از دست دادند. یک نفر از مردم غزه اظهار سستی و عجز نکرده است و تمام دنیا از این مردم در حیرت است. جنازه‌های مردم روی زمین است و بازماندگان با قدرت ایستاده‌اند. مردم غزه نه آب دارند، نه دارو و نه درمان ولی محکم ایستاده‌اند. در آینده کتاب‌ها، شعرها و آثار سینمایی باید این مقاومت کم‌نظیر را به تصویر بکشند. باید برای آیندگان داستان‌های تربیتی مقاومت مردم غزه ثبت شود تا مشخص شود مقاومت و شهادت مردم غزه کمتر از رزمندگان‌شان نیست.
بنیانگذار انقلاب بیش از نیم قرن قبل گفتند که گرفتاری‌های امروز مردم دنیا از آمریکا و انگلیس پلید است. تاسیس رژیم صهیونیستی در منطقه طرح انگلیس بود که عده‌ای اشرار را از سراسر دنیا جمع کردند و این فاجعه را به‌وجود آوردند. غربی‌ها و مجامع حقوق بشری بین‌المللی، در این مدت حاضر نشدند یک گذرگاه را باز کنند تا دارو، آب و غذا به بیماران برسد.

جالب اینجاست که در فرانسه و آلمان گفته شد اگر کسی از مقاومت غزه حمایت کند، زندانی می‌شود. این طبل رسوایی غرب در دنیاست. یکی از دستاوردهای مقاومت مردم غزه و مجاهدین فلسطین همین رسوا کردن دروغگویان و خائنان غربی است. امروز رژیمی بی‌آبروتر، پلیدتر و منفورتر از رژیم صهیونیستی در افکارعمومی دنیا نیست. حتی در آمریکا نیز مردم از این رژیم نفرت دارند و این حجم از انزجار اتفاق جدید مقاومت اخیر بوده است.