حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی مشاور رییس جمهور در امور روحانیت در مراسم بزرگداشت شهدای دولت، شهیدان رجایی و باهنر که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: درکربلا دو نوع جهاد داریم جهاد شمشیر که در عاشورا بود و جهاد تبیین که از ظهر عاشورا به بعد حاصل می شود.

وی رمز ماندگاری عاشورا را در هم تنیدگی عمیق آن با آرمان‌های انسانی همچون آزادگی، عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی برشمرد و افزود: زمانی مراسم عزاداری امام حسین(ع) محدود بود اما اکنون شاهد برپایی مراسمات عزاداری در کشور های مختلف هستیم.

معاون رییس جمهور در حوزه روحانیت جهاد سیدالشهدا (ص) را شامل دو جهاد یعنی جهاد شمشیر و جهاد تبیین دانست و گفت: جهاد تبیین توسط اسرا انجام شد و اگر اسرا نبودند، ما شاهد این شور حسینی و گسترش مفاهیم عاشورا در بعد این واقعه نبودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از ۴۰ سال به خوبی تبیین نشده است،

وی با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه های فناوری هسته‌ای و دفاعی، تاکید کرد: اکنون به جایگاهی رسیده ایم که دشمن توان مقابله رو در رو با ما را ندارد و بر همین اساس برای نا امید کردن مردم از طریق فضای مجازی، فیلم و شبکه‌های معاند به دنبال بی ارزش نشان دادن توانمندی های کشور است.

معاون رییس جمهور در حوزه روحانیت تصریح کرد: اگر جهاد تبیین نباشد دشمن با خباثت جهاد شمشیر را طور دیگر به جهانیان منعکس می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از انقلاب عاشورا است و شعارهای انقلابی ما شعارهای کربلایی است.کربلا زنده ولی باید آن را تبیین کرد.