مراسم بزرگداشت بیش از نیم قرن مجاهدت‌های فقیه بزرگوار آیت الله موسوی جزایری در اهواز برگزار شد.
این مراسم با حضور جمعی از مسئولین، روحانیون، خانواده شهدا، عشایر و قشر‌های مختلف مردم، روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات امام خامنه‌ای مجتمع فرهنگی فجر اهواز برگزار شد.

عضو شورای هماهنگی ارتباطات ریاست جمهوری با حوزه، آیت الله موسوی جزایری یکی را از نقش آفرینان برجسته تحولات اجتماعی کشور‌ عنوان کرد و گفت:
بزرگترین تحولات اجتماعی در جهان را اندیشمندان  شکل می دهند که آیت الله موسوی جزایری یکی از نقش آفرینان برجسته کشور است.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، ضمن قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز برای برگزاری این آیین اظهار کرد: فرهنگ بشری مدیون چهره ها و شخصیت های فداکاری است که با تلاش فراوان عمر گرانبهای خود را جهت تعالی انسان و انسانیت صرف کردند و بی شک تمامی تحولات اجتماعی به وسیله انسان های بزرگ به وجود می آیند.
تقوی تصریح کرد: هر انسانی که علم‌دار غافله دانش و بینش می شود، ظرفیت بالایی را از خود نشان می دهد.
وی در ادامه بیان کرد: انسان های اثرگذار جامعه و پایه گذار حرکت های عظیم، ابتدا خود متحول شده اند و باید قدر این انسان های فرهیخته را دانست.
تقوی معرفی روحیه جهادی و شجاعت آیت الله موسوی جزایری را میراث ارزشمندی دانست که باید به آیندگان منتقل شود.

در این آیین جمعی از مسئولین کشوری و استانی، علما و سرداران سپاه خوزستان پیرامون  مجاهدت ها، ایثارگری ها و خدمات شایسته آیت الله موسوی جزایری در پنج دهه گذشته سخنانی را بیان کردند.