حجت الاسلام والمسلمین تقوی در جلسه طلاب و فضلای دامغانی مقیم قم:

 یکی از دانش های مهمی که در روانشناسی و جامعه شناسی مورد توجه اندیشمندان قرار دارد و بر اساس این دانش، جامعه و مردم را شناسایی می کنند، دانش رفتارشناسی است که بسیار مهم است؛ مخصوصا افرادی که با مردم و جامعه سروکار دارند و باید برای تنظیم روابط اجتماعی به آن توجه نمایند.

 ما طلاب و روحانیون یکی از آن اقشاری هستیم که مردمی می اندیشیم؛ مردمی فکر می کنیم و معتقدیم که باید با مردم حشر و نشر داشته باشیم و موفقیت های دنیایی و آخرتی خود را در گرو ارتباط خوب با مردم می دانیم.

 اگر دانش رفتارشناسی برای همه افراد لازم است، برای روحانیت واجب است؛ بلکه از اوجب واجبات است.

 روحانیت باید اندیشه های بزرگ داشته باشد و اندیشه هر شخصی با رفتار او بررسی می شود؛ چراکه بازتاب تفکر یک فرد در رفتار او تجلی پیدا خواهد کرد و ما در برابر مردم در کوچه و خیابان نمره می گیریم و باید مراقب بود که نمره ما نمره مردودی نباشد؛ جامعه دائما در حال ارزیابی ماست و نسبت به کوچکترین رفتار، مورد ارزیابی قرار می گیریم.

 أمیرالمؤمنین علی علیه السلام در روایتی فرمودند« المرءُ يُوزَنُ بقولِهِ و يُقَوَّمُ بفعلِهِ / انسان با گفتارش اندازه گيرى مى شود و با كردارش ارزش يابى».

 یکی از راه های تأثیرگذاری در تبلیغ این است که با «عمل» شروع نماییم که اگر عمل درستی داشته باشیم، عمل دیگران اصلاح خواهد شد.

 ما خود را مدیون دامغان می دانیم و به منطقه خود علاقه مندیم و نسبت به وطن و خویشاوندان خود مسئولیم.

 دامغان شهری کویری است؛ اما شیرین است و استعدادها، توانمندی ها و ظرفیت های فراوانی دارد و رئیس جمهور محترم در سفر اخیر خود به استان سمنان، به شهر دامغان نیز تشریف برده و در میان مردم حضور پیدا کردند و قول هایی را برای بهبود وضعیت بهداشت و سلامت دامغان دادند.

 

 

همچنین در این سفر یک روزه، حجت الاسلام و المسلمین تقوی با آیت الله نعیم آبادی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کردند. دیدار با حجت الاسلام والمسلمین بهشتی از علما و محققین برجسته دامغانی دیدار کردند.